فرصت منحصر به فرد خرید ملک در مسکن مهر پرند با قیمت مناسب

حق قانونی طرفین معامله

حق ارتفاق املاک نشان دهنده حق قانونی یک طرف برای استفاده از بخشی از زمین متعلق به طرف دیگر برای هدفی خاص است. حق ارتفاق می تواند ایجابی باشد که به دارنده اجازه انجام عمل معینی را می دهد. یا می تواند منفی باشد که مانع از انجام کاری بر روی ملک توسط اعطاکننده می شود.

پنج روش برتر برای ایجاد حق ارتفاق در املاک و مستغلات

خوراکی های کلیدی

  • حق ارتفاق حق استفاده از اموالی را که به دیگری تعلق دارد را فراهم می کند
  • برخی از انواع حق ارتفاق باید مورد توافق قرار گیرند، در حالی که برخی دیگر توسط عوامل خاصی آغاز می شوند.
  • قوانین و رویه های قانونی در مورد حق ارتفاق در ایالت های مختلف متفاوت است.
  • اگر متوجه شدید که همسایه ای بدون اجازه شما از ملک شما استفاده می کند، از آنها بخواهید قبل از اجرای خودکار حق ارتفاق تجویزی متوقف شود.

حق ارتفاق چگونه ایجاد می شود؟

به طور کلی حق ارتفاق ملکی با مالکیت ملک منتقل می شود. فروش مسکن مهر پرند حق ارتفاق هایی که با ملک نقل و انتقال می کنند به «دوران با زمین» گفته می شود. 2 دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است یک واحد بخواهد یا نیاز به استفاده از دارایی واقعی دیگری داشته باشد. به این ترتیب، راه های زیادی برای ایجاد حق ارتفاق وجود دارد. این هوشمندانه است که بفهمید حق ارتفاق چگونه کار می کند، چه شما مالک ملک هستید و چه قصد خرید ملک در آینده را دارید.

حق ارتفاق با توافق

حق ارتفاق با توافق یک سند حقوقی است که شرایط زمانی را که یکی از صاحبان ملک نیاز به استفاده از بخشی از دارایی همسایه خود دارد را مشخص می کند. 3 برای مثال، فرض کنید، دو مالک قطعه زمین مجاور، جاده ای را در ملک یکی از مالکان برای دسترسی به یک بزرگراه اصلی به اشتراک می گذارند. ممکن است توافقی برای تعیین نحوه تقسیم هزینه های نگهداری جاده ایجاد شود. این شرایط همچنین برای مالکی که باید از ملک همسایه خود بدون محدودیت عبور کند، حق ارتفاق ایجاد می کند .

حق ارتفاق از طریق انتقال یا حق تقدم

حق ارتفاق از طریق انتقال در اسناد ملک بوده و امکان دسترسی بدون مالکیت را فراهم می کند. 4 به عنوان مثال، در ادامه مثال حق تقدم بالا، بگوییم یک مالک زمین 20 جریب عقب زمین 40 جریب خود را می فروشد و قطعه 20 هکتاری دسترسی به جاده عمومی ندارد. فروشنده می‌تواند در سندی که به مالکان جدید زمین می‌رساند یا می‌دهد، زبانی را درج کند تا از طریق زمین خود به جاده‌ای دسترسی پیدا کنند تا بتوانند بدون محدودیت به جاده اصلی برسند.

خرید مسکن مهر پرند با یک میلیارد

حق ارتفاق به ضرورت

حق ارتفاق اجباری زمانی اتفاق می افتد که یکی از مالکین قسمتی از زمین را به طرف دیگری بفروشد، اما آن ملک هیچ نقطه دسترسی ندارد مگر از طریق زمینی که مالک اصلی آن را در اختیار دارد. دو شرط برای واجد شرایط بودن به عنوان ارتفاق ضمنی بر حسب ضرورت وجود دارد:

  • هر دو قطعه زمین باید قبل از فروش تحت مالکیت واحد بوده باشند
  • حق ارتفاق باید در زمان تقسیم ملک لازم شده باشد.

ارتفاق با محکومیت

اگرچه ممکن است مالک یک ملک به شدت با بیانیه “خوب عمومی” مخالف باشد، دولت ممکن است یک ملک یا بخشی از یک ملک را تحت قوانین حوزه برجسته به استفاده از آن برای یک پروژه عمومی محکوم کند. یک مثال می تواند حق ارتفاق با محکوم کردن نوار یک ملک برای یک بزرگراه جدید باشد.

حق ارتفاق با نسخه

حق ارتفاق دستوری زمانی است که شخصی به طور پیش فرض ارتفاق قانونی دریافت می کند، خرید مسکن مهر صرفاً به این دلیل که از زمین مالک ملک به روشی خاص برای مدت معینی استفاده کرده است.  مدت زمانی که شخص می تواند از دارایی دیگری قبل از ادعای حق قانونی استفاده از آن استفاده کند، در بین ایالت ها متفاوت است، اما پس از گذشت چند سال، کاربر ممکن است بتواند با نسخه ارتفاق مطالبه کند.

عموماً برای تحقق این امر، استفاده از ملک باید بدون اجازه صاحب آن، اما قابل رویت و در دسترس مالک بوده باشد. بنابراین، با عدم توقف دسترسی، می توان مالک را مجبور کرد که حق ارتفاق را با نسخه اجازه دهد. 6. سپس مالک اصلی راهرو باید به طور قانونی حق ارتفاق را فسخ کند تا مانع از استفاده شخصی از راهرو شود.

آیا مالک ملک می تواند حق ارتفاق را مسدود کند؟

بستگی به ماهیت حق ارتفاق دارد. اگر حق ارتفاق با سند منتقل شود، بدون توجه به خواسته فعلی مالک، احتمالاً به قوت خود باقی خواهد ماند. اگر شخصی به طور غیرقانونی از حق ارتفاق استفاده می کند یا اگر فکر می کنید خطوط دارایی اشتباه درک شده است، ممکن است اقدام قانونی لازم باشد.

ارائه مشاوره رایگان و برقراری ارتباط بین مالک و خریدار
چگونه می توان اطلاعات حق ارتفاق یک ملک را پیدا کرد؟

در سند ملک باید حق ارتفاق عمومی و خصوصی ذکر شود. اگر به سند دسترسی ندارید (مثلاً هنگام شکار خانه)، از طریق دادگاه شهرستان یا شهرستان درخواست کپی کنید. فروش مسکن مهر ممکن است برای دریافت کپی سند ملک نیاز به پرداخت هزینه جزئی داشته باشید. 7

حق ارتفاق سودمندی چیست؟

حق ارتفاق آب و برق دسترسی به زمین را در مواقعی که برای خدمات مرتبط با تاسیسات مانند آب، فاضلاب، انرژی، پهنای باند یا سایر ارتباطات مورد نیاز باشد، اعطا می کند. حق ارتفاق ممکن است برای زیرساخت های موجود باشد یا ممکن است برای رسیدگی به خدمات آینده ایجاد شود.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *