فروش خانه در زمان مناسب

اگر به فروش خانه خود در تهران ، فکر می کنید ، احتمالاً از خود می پرسید که آیا اکنون زمان آن رسیده است؟ با نوسانات اخیر بازار مسکن ایران ، فروشندگان زیادی در حاشیه هستند. قیمت مسکن در سال‌های 2020 و 2021 افزایش یافت – اما آیا همچنان در حال افزایش هستند یا در مسیر کاهش هستند؟ بهترین زمان برای فهرست کردن خانه چه زمانی است؟

آیا باید آپارتمان خود را اکنون بفروشم یا صبر کنم؟

این که آیا از خود می‌پرسید “آیا خانه‌ام را الان بفروشم؟” یا فقط با در نظر گرفتن گزینه های خود، مهم است بدانید که هیچ پاسخ درستی برای همه وجود ندارد. بازار ایران تأثیر مهمی در فروش خانه شما خواهد داشت، اما ارزیابی موقعیت شخصی و دلایل فروش نیز مهم است. بیایید در مورد شرایط بازار مسکن در اوایل سال 2022 صحبت کنیم و توصیه هایی را در مورد اینکه چه زمانی باید و نباید خانه خود را در هر بازاری بفروشید، بیان کنیم.

آیا اکنون زمان فروش خانه است؟

کارشناسان و مشاورین مسکن باراکا حدس می زنند که قیمت مسکن و تقاضا برای خانه ها در اوایل سال 2022 همچنان افزایش می یابد، البته با سرعت کمتری نسبت به سال 2021. نرخ پایین وام مسکن و موجودی محدود همچنان شرایط بازار را برای خریداران بسیار رقابتی می کند. به عبارت دیگر، ما هنوز در بازار فروشنده هستیم. این بدان معناست که پیدا کردن خانه بعدی شما در تهران ممکن است تا حدودی دشوار باشد. برای اینکه بفهمید بهترین انتخاب برای شما چیست، باید مزایا و معایب هر گزینه را بسنجید.

شما سه انتخاب اصلی دارید

  • خانه خود را برای فروش فهرست کنید
  • تا زمانی که بازار به تعادل برسد، از فهرست کردن خانه خودداری کنید
  • برای آینده قابل پیش بینی در خانه خود بمانید

اقدامی که انجام می دهید تا حد زیادی به دلایل شما برای حرکت بستگی دارد. اگر به دلایل شغلی، خانوادگی یا سایر دلایل شخصی نیاز به جابجایی سریع دارید، ممکن است تصمیم متفاوتی نسبت به فروشنده ای بگیرید که فقط می خواهد به یک خانه کوچکتر کوچکتر شود. برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا فروش و استفاده از قیمت های بالای فروش در حال حاضر ایده خوبی خواهد بود یا منتظر بمانید تا خرید خانه دیگری آسان تر شود، باید حتماً تحقیقات خود را در مورد بازار محلی خود انجام دهید.

چه زمانی برای فروش

اگر هنوز مطمئن نیستید که چگونه تصمیم بگیرید چه زمانی زمان مناسب برای فروش است، در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما در رسیدن به پاسخ کمک کند.

اگر نرخ بهره پایین باشد 

اگر نرخ بهره وام مسکن در ایران پایین است، ممکن است زمان خوبی برای فروش خانه در تهران و پیدا کردن خانه جدید باشد. نرخ بهره کمتر به این معنی است که شما سود کمتری می پردازید – یا به عبارت دیگر، پول بیشتری را برای تامین مالی خانه جدید خود پس انداز می کنید. با این حال، نرخ های پایین نیز می تواند یک شمشیر دولبه برای صاحبان خانه باشد. آنها اغلب تقاضای زیادی ایجاد می کنند، زیرا خریداران به دنبال استفاده از نرخ های پایین هستند.

اگر عرضه در بازار مسکن  کم است

در بازار خریدار در مقابل بازار فروشنده، تعداد خانه‌های موجود در بازار بیشتر از افرادی است که آنها را خریداری می‌کنند، به این معنی که خریدار خانه در ایران قدرت مذاکره بیشتری در هنگام شکار خانه دارد. از سوی دیگر، در بازار فروشنده، کمتر خانه برای فروش وجود دارد و خریداران بیشتری به دنبال خانه هستند. در این شرایط، فروشنده قدرت مذاکره بیشتری در میز بسته شدن دارد – که باعث می شود بازار فروشنده زمان خوبی برای فروش خانه شما باشد.

سرمایه گذاری در بازار مسکن و خرید خانه و آپارتمان

اگر خریداران خانه در ایران برای تعداد کمتری خانه با یکدیگر رقابت می کنند، فروشنده اغلب می تواند قیمت درخواستی رقابتی بالاتری را تعیین کند و در هنگام یافتن خریدار برای خانه، در مورد موارد احتمالی و سایر شرایط مذاکره کمتر مصالحه کند. اگر می‌خواهید از مزیت استفاده کنید، 2022 هنوز بازار فروشندگان است – اما توجه به این نکته مهم است که بازار به اندازه سال 2021 رقابتی نیست.

اگر نیاز به نقل مکان دارید

اگر نیاز به نقل مکان دارید، باید به فروش خانه خود نیز فکر کنید. اگر در بازار هستید که خانه دومی بخرید در حالی که خانه فعلی خود را در حین نقل مکان نگهداری می کنید، این ممکن است برای شما صدق نکند – اما در بسیاری از موارد، وقتی صاحبان خانه به دلیل شغلی یا دلایل فوری دیگری نقل مکان می کنند، ممکن است خانه خود را بفروشند. خانه فعلی و خرید یک خانه جدید.

اگر ارزش خانه شما افزایش یافته است 

یکی از امتیازات عالی یک بازار فروش قوی این است که ارزش خانه شما ممکن است با تقاضا افزایش یافته باشد. اگر خانه شما برای ارزش بالاتری نسبت به قبل ارزیابی شده است، ممکن است بخواهید از طریق فروش، سرمایه خانه خود را نقد کنید. بسته به اینکه ارزش خانه شما چقدر افزایش یافته است و چقدر سهام در خانه ساخته اید، می توانید در حالی که خانه ها هنوز تقاضا دارند، با فروش سود قابل توجهی داشته باشید.

اگر آماده فروش نیستید اما همچنان می خواهید از افزایش ارزش خانه خود استفاده کنید، همیشه می توانید گزینه های دیگر را بررسی کنید. اگر می‌خواهید بمانید و خانه‌تان را بهبود ببخشید، بازپرداخت نقدی ممکن است گزینه بهتری نسبت به فروش برای شما باشد و همچنان می‌تواند شما را با پول در جیبتان باقی بگذارد.

چه زمانی برای صبر کردن

همانطور که دلایل خوبی برای فروش خانه شما وجود دارد، دلایل خوبی نیز وجود دارد که چرا باید منتظر بمانید. بیایید چند سناریو را بررسی کنیم که در آن فروش فوری خانه شما ممکن است بهترین انتخاب نباشد.

اگر سهام کافی ندارید

همانطور که مانده اصلی وام مسکن خود را پرداخت می کنید، در خانه خود سهام ایجاد می کنید. اگر سهام زیادی ایجاد کنید، از فروش خانه خود سود بیشتری خواهید برد. وقتی خانه‌ای را می‌فروشید، باید به اندازه‌ای از این فروش درآمد کسب کنید تا باقیمانده وام مسکن خود را به اضافه هزینه‌های بسته شدن آن بپردازید. مابقی پول حاصل از فروش به عنوان سود به شما پرداخت می شود.

 اگر سهام زیادی در خانه خود ندارید، ممکن است حتی در فروش هم گیر بیفتید – یا بدتر از آن، مجبور شوید برای خلاص شدن از خانه پول بپردازید، زیرا هزینه های وام مسکن و هزینه های بسته شدن بیشتر از هزینه هایی است که در آن انجام داده اید. فروش. داشتن سهام کم یا بدون سهام می تواند یک مشکل جدی باشد و حتی می تواند به این معنی باشد که وام مسکن شما زیر آب است. وام مسکن زیر آب زمانی است که مانده اصلی وام شما از ارزش واقعی بازار خانه شما بیشتر باشد.

این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که ارزش ملک کاهش می یابد یا زمانی که پرداخت وام مسکن را از دست می دهید. اگر در این شرایط هستید، ممکن است نتوانید خانه خود را بدون پرداخت مبلغ قابل توجهی از جیب خود برای تکمیل فروش بفروشید. این سناریو در حال حاضر به دلیل تقاضا برای خانه ها رایج نیست. اگر هنوز سهام زیادی در خانه خود ایجاد نکرده اید، ممکن است بخواهید منتظر بمانید تا آن را بفروشید تا بتوانید این کار را برای کسب سود انجام دهید.

برقراری ارتباط بین فروشندگان و خریداران توسط مشاوران املاک
اگر عرضه زیاد است

اگر بازار مسکن ایران پر از خانه های بیشتر از تعداد خریداران است – به عبارت دیگر، بازار خریدار – باید منتظر فروش باشید. بازار خریدار می تواند معاملات املاک و مستغلات را برای فروشندگان خانه تا حدودی دشوار کند، زیرا آنها را در مضیقه قرار می دهد. به عنوان فروشنده در این شرایط، برای جلب توجه خریداران رقابت خواهید کرد و ممکن است مجبور شوید با قیمتی کمتر از آنچه در ابتدا امیدوار بودید بفروشید – یا ممکن است در مصالحه برای خریداران بالقوه خود گیر کنید، مانند وعده هایی برای تعمیر برخی از جنبه های خرید. خانه قبل از فروش و غیره.

اگر توانایی خرید بعدی را ندارید

اگر می توانید خانه خود را بفروشید اما برای خانه جدید پیش پرداخت ندارید، باید منتظر بمانید تا خانه خود را بفروشید. فقط به این دلیل که می توانید از فروش خانه خود به اندازه کافی درآمد داشته باشید تا هزینه های رهن و بسته شدن قدیمی خود را پوشش دهید، به این معنی نیست که باید این کار را انجام دهید.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *